Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

diumenge, de maig 05, 2013

VIII

Comencem dient que "Shelby Avenue Bridge", de manera sorpresiva, ha pujat aquesta setmana al #8 de l'Unsigned Chart de TourDates! http://www.tourdates.co.uk/unsigned-chart/05-may-2013 Això va bé! :)

*****

Divendres 3 a la nit vaig moure un parell de peces amb respecte al "Santuari". "Grrr iuju" ha estat moguda al track 4 del "1980" i una base de 2009 que fa un temps ja va estar a punt d'obrir el "Santuari" hi ha arribat, però a la posició 6 i movent les que ja hi eren entre el 2 i el 6 un lloc endavant, és a dir, de l'1 al 5 del tracklist. I amb això tanco les seqüències: "1980", 51 minuts, 16 tracks; "Santuari", 78 minuts, 22 tracks; i "1964", 72 minuts, 25 tracks. Aquest darrer té ja 18 lletres escrites i validades (més un instrumental). De fet, avui en concret he aconseguit escriure'n tres de noves, apart de repassar-ne i millorar-ne dues més que inicialment no estaven pensades per aparèixer-hi. Només me'n falten sis per a poder passar a gravar veus. Que no perdi l'empenta... Que no em truqui ningú...

*****

Apuntar també que tinc ja decidit que el proper àlbum que composi des de zero serà instrumental. I, tot i que encara em falta l'instrument adequat per fer-lo, hi ha força possibilitats que faci un àlbum amb sons d'orgue elèctric, sigui Hammond o una barreja, sigui exclusivament amb orgues o amb alguns altres instruments de suport. Hi ha temps per endavant per pensar-ho. Una possible influència és el recopilatori de James Last que comentava aquí, http://lluispaloma.blogspot.com.es/2013/04/comencardient-que-el-proper-dia-23-en.html (final de tot), encara que la idea és fer-hi composicions pròpies. Evidentment, "Four Organs" també resulta molt inspiradora, tot i que no pretenc resultar tan innovador. És simplement buscar un nou so, especialment donat que un bon amic m'ha comentat que sempre tendeixo a fer servir unes mostres molt concretes. I el món Hammond és una àrea que no tinc gaire explorada, degut a que els sintetitzadors que tinc en aquest moment tenen només unes poques mostres fixes que per a mi tenen una utilitat limitada (de fet, vaig aconseguir incloure un Hammond VST gratuït a "Wrecking Crew - Impacte brutal a Park Lane", però té algunes limitacions de so i de maniobrabilitat).
De totes maneres, un cop tinguda aquesta idea i havent-la comentat aquí, està clar que, entre el post anterior (http://lluispaloma.blogspot.com.es/2013/04/videos-i-1964.html) i aquest, he definit tots els meus plans pels propers anys.

*****

Un últim detallet sobre el "1964" i les seves lletres és que el dissabte 4 vaig aconseguir dedicar dues lletres als músics polonesos Czeslaw Niemen i Filipinki. Tots dos els vaig comentar en aquest blog l'any passat. Crec que he sabut estar a l'alçada de les circumstàncies. De fet, em sobta que estigui fent unes lletres si més no correctes quan reviso les lletres que vaig escriure el 2011 i veig que no me'n sortia. De totes maneres, reconec que l'escriptura sempre em genera una certa inseguretat. Com el dibuix. Normal que pensi a fer música instrumental en el futur.