Definició de música

La música és física del so aplicada, operada des de la teoria de la informació. Aquesta informació s'entén com a un conjunt d'elements discrets (sons, afinacions de sons, harmònics, relacions de fase, equalitzacions...) que són percebuts com a estímuls pel nostre cervell, i que en si mateixos estan desposseïts de contingut semàntic. Així, en parlar d'estils musicals crec que és molt més correcte parlar de sistemes, subsistemes o conjunts de sistemes formats per sons discrets, més que de llenguatges. I compondre no és sinó generar noves seqüències d'ones.

dissabte, d’abril 21, 2012

El meu amor... impossible?

Confusió absoluta. Encara no sé si hi ha una possibilitat llunyana d'obtenir la Rick algun dia o si definitivament me la pintaré a l'oli. De fet, com mostra la foto, me l'estic pintant a l'oli per si de cas. La història és així: quan em vaig comprar la Strato XII (que, tot s'ha de dir, m'ha ajudat a fer la feina amb dignitat) la meva idea era comprar-me una Rickenbacker 370/12. Però, ai!, a la botiga em van dir que era impossible, que el distribuidor en portava poques i no sempre era el que es demanava, i que sortia molt car. En aquell moment ho vaig haver de deixar córrer i per sort vaig detectar la Strato XII. Però sempre m'ha quedat la cosa. Sobretot pel so. Durant aquests anys he anat acumulant informació: el distribuidor semblava dirigir els seus esforços només a dues botigues de Bilbo, i a la resta de l'estat era efectivament impossible aconseguir res. A Barcelona hi havia certa botiga que oferia Ricks de segona mà, sovint en bon estat, tot i que per a mi el problema era com reunir els diners i que el model concret que busco no l'han arribat a tenir, que jo sàpigui. Fins i tot així, una vegada vaig arribar a veure-hi una 330/12, i si hagués tingut 1800 € me l'hagués emportat immediatament. Hi ha certa botiga alemanya de venda per internet que semblava tenir, com a mínim, 360/12 de diferents colors, però el problema de com pagar-ho persistia. El mateix passava amb cert comerç especialitzat d'Anglaterra.
En aquestes, fa dos o tres mesos vaig tornar a passar per la botiga que he esmentat en primer lloc, en principi per una altra cosa, però se'm va acudir preguntar si encara era impossible obtenir una Rick. El noi va trucar al distribuidor... i em va dir el que li havien dit: que Rickenbacker havia deixat d'exportar a Europa. Jo havia vist a la botiga alemanya que tenien un parell de 360/12, però ben bé podien ser les últimes. Així que vaig quedar molt fet pols. Indecisió total. Havia d'anar a Nova York a comprar-la com se'm suggeria? Segurament això estava fora de les meves possibilitats. Això em va deixar molt parat... fins que fa uns tres dies vaig tornar a mirar la web alemanya per si ja havien venut les darreres Ricks, i de sobte veig que els han arribat noves Ricks, i a més entre elles hi ha tres 370/12. Avui ho he comentat a la botiga "en primer lloc", i el que hem de mirar és si simplement Rickenbacker ha canviat de distribuidor a l'estat. Això darrer seria fantàstic. De moment encara no puc fer l'encàrrec, però per poc que pugui estic decididíssim a intentar-ho tan aviat com pugui pagar un termini.

Addenda 24/4/2012

Doncs me la pintaré a l'oli. M'han confirmat que no es troben Ricks en botiga a tota la Unió Europea i que només es pot comprar per internet. Clar, sense les facilitats de crèdit d'una botiga ho tinc molt pelut. Estic mosca.